Sebaik-baik lukisan

ImageImage

“Dia menciptakan langit tanpa tiang yang kamu melihatnya dan Dia meletakkan gunung-gunung di permukaan bumi supaya bumi itu tidak menggoyangkan kamu, dan memperkembangbiakkan padanya segala macam jenis binatang. Dan kami turunkan air hujan dari langit, lalu kami tumbuhkan padanya segala macam tumbuh-tumbuhan yang baik” (Luqman 10)

Image

“Tidakkah kamu perhatikan sesungguhnya Allah telah menundukkan untuk kepentinganmu apa yang dilangit dan apa yang dibumi dan menyempurnakan untukmu nikmat-Nya lahir dan batin. Dan diantara manusia ada yang membantah tentang keesaan Allah tanpa ilmu pengetahuan atau petunjuk dan tanpa kitab yang memberi penerangan” (Luqman 20)

Image

“Kepunyaan Allah-lah apa yang ada di langit dan yang ada di bumi. Sesungguhnya Allah Dia-lah Yang Maha Kaya lagi Maha Terpuji” (luqman 26)

ImageImage

Dan seandainya pohon-pohon di bumi menjadi pena dan laut menjadi tinta, ditambahkan kepadanya tujuh laut lagi sesudah keringnya, niscaya tidak akan habis-habisnya dituliskan kalimat Allah. Sesungguhnya Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana” (Luqman 27)

Image

“Sesungguhnya Allah, hanya pada sisi-Nya sajalah pengetahuan tentang hari kiamat, dan Dia lah yang menurunkan hujan, dan mengetahui apa yang ada di dalam rahim. Dan tiada seorang pun yang dapat mengetahui dengan pasti apa yang akan diusahakan besok. Dan tiada seorang pun yang dapat mengetahui di bumi mana dia akan mati. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal” (Luqman 34)

Ya Allah, Engkaulah Sang Pemiliki kehidupan ini,

Engkaulah Sang Pemilik Kesempurnaan,

Kepada Engkaulah sebaik-baik skenario kehidupan,

 

 

Berikan kekuatan dan kesabaran dalam perjalanan ini,

Jadikan setiap langkah ini, setiap waktu ini, bernilai ibadah di sisi-Mu.

Amin.

Bismillah…

Hanover

Step in Hannover

Tinggalkan komentar